Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Judith Marjen - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Judith Marjen - WaarBenJij.nu

Jaipur

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 November 2017 | India, Jaipur

Vannacht erg slecht geslapen, hier word er tot ongeveer 3.00 uur muziek gedraaid, en vanmorgen om 6 00 uur begon het bidden. Vandaag werd een dagje voor het Amberfort, en we werden afgezet op de markt, om zelf te ‘winkelen’. Het Amber fort was een leuke excursie, kregen een prima uitleg van de gids. Je kon met de trap naar boven of op een olifant, gelukkig ging niemand van onze groep met de olifant, want dat zag er wel heel zielig uit. Na het bezoek van het fort konden we foto’s maken van een kasteel in het water. We werden daarna eruit gezet bij de markt, om te winkelen. Het winkelen deden we met een groepje van 5, er werden meer foto’s gemaakt dan dat er gewinkeld werd. Je ziet op straat zoveel bijzondere mensen, in bijzondere kleding, dat beloven mooie foto’s te worden. Terug in het hotel, hadden we even tijd voor onszelf, om daarna naar de Bollywoodfilm te gaan, volgens onze reisleider was dit geweldig. Het viel zwaar tegen, verschillende groepsgenoten vielen tijdens de film in slaap. Tijdens de pauze zijn we dus ook vertrokken. We gingen de uitdaging aan om street rood te eten, na 4 dagen zou dat moeten kunnen. Kappil (reisleider) zou voor ons het gerecht uitzoeken. Marjan vond de gerechten erg lekker, Judith vond van de 3 gerechten er 2 lekker. Het Indiase vegetarische eten, valt bij Judith niet zo in de smaak.
Terug in het hotel nog even nageborreld met de groep,

• 17 November 2017 - 17:43

Ma:

Wat is streeft dood.? Wij eten boerenkool en hutspot heerlijk. Juud je moet wel je opvoeding in praktijk brengen: Eten wat de (Indiase) pot schaft!