12 nov.Aankomst in Delhi - Reisverslag uit Phoksingkot, Nepal van Judith Marjen - WaarBenJij.nu 12 nov.Aankomst in Delhi - Reisverslag uit Phoksingkot, Nepal van Judith Marjen - WaarBenJij.nu

12 nov.Aankomst in Delhi

Door: Judith & Marjen

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 November 2017 | Nepal, Phoksingkot

Het is een lange zit maar we hebben vandaag en vannacht onze tweede warme maaltijd genuttigd. Lekkah! .........
Een beetje dommelen en weer wakker schrikken eigenlijk hebben we een nacht zonder slaap gedaan. Fijn om je vakantie in India zo te beginnen. Iets na half 6 landen we in Delhi. Natuurlijk al een aantal keer tijdens het landen naar beneden gekeken om te kijken hoe erg de smog zou zijn. Het viel best mee! Zo erg als op de filmpjes is het niet meer, gelukkig! In Indie schijnen ze hier elk jaar last van te hebben in November. Wegens oogsttijd omdat de boeren dan veel grond gaan branden en er is net een feest geweest (vuurwerk) en natuurlijk veel vervuilende industrie. Delhi is 1 van de meest verontreinigde steden. We verbleven nog wel even in de aankomsthal want de visa moest nog helemaal gecontroleerd worden met vingerafdrukken en een gezichtsscan.
Het verkrijgen van de bagage duurde ook nog even maar eindelijk konden we door. In Delhi stond Mr Sing ons al op te wachten, onze reisleider. Iedereen ging natuurlijk roepies uit de automaat halen en wij natuurlijk ook. Helaas het pasje van Marjen werkte niet...... gelukkig had Juud wel,al,veel,flappen kunnen tappen dus voorlopig kunnen we wel even vooruit! Volgende keer weer even proberen. Als iedereen er is en iedereen heeft elkaar een handje gegeven gaan we naar de bus die ons naar het hotel brengt. We zijn er om 8.15 uur en we spreken met Mr. Sing af dat we om half 1 bij elkaar gaan zitten en gaan lunchen en daarna nog een tempel gaan bezoeken met een luchtshow. Eenmaal op de kamer was het wel,even een tegenvaller. Er was denken wij in geen tijden schoongemaakt, maar goed in Azië zijn ze niet zo hygiënisch als wij in Nederland. De bedjes waren in ieder geval schoon. Tja je hebt dan zeeen van tijd want slapen lukt niet echt en is waarschijnlijk ook niet verstandig! Even naar buiten geweest maar Judithnhad het idee dat ze gelijk van alle kanten belaagd werd door tuk tuk en riksjarijders. (Was ook wel een beetje zo) De tijd uitgezeten tot half 1 en daar werd je niet echt vrolijk van. Heerlijk geluncht met zijn allen, naambord, een lekkere currij en witte rijst.Daar wordt je weer vrolijk van! Ook de groep,wat beter leren kennen. Ziet er wel,gezellig uit! Dan gaan we met zijn allen naar een tempel. Een vrij nieuwe. Hij zag er wat kitcherig uit en er sprak niet zoveel,sfeer uit. Ook was er een luchtshow bij. Wij waren echter zo,moe dat we nauwelijks de ogen open konden houden. Eenmaal,in het hotel,zonder eten gaan slapen en op naar een nieuwe dag!